Übersetzungsdienste

Übersetzer zu sein, kann ein überaus erfüllender Beruf sein, vor allem, wenn man dabei die Welt bereisen kann.

So ziemlich jedes Unternehmen ist auf Übersetzungsdienste angewiesen, denn nur so können Unternehmen auf der Weltbühne agieren und sich dort behaupten. Daher wird es immer einen Bedarf nach hervorragenden Übersetzern geben. Schließlich ist Kommunikation der Schlüssel zum Erfolg. 

Als Übersetzer benötigen Sie exzellente Schreibkompetenz auf muttersprachlichem Niveau. Ein Hochschulabschluss oder ein postgradualer Abschluss ermöglichen und vereinfachen Ihnen den Einstieg in die Übersetzungsbranche.

  • Du bist ein  Koordinationstalent mit hervorragenden Kommunikationsfähigkeiten und strebst nach einer neuen Herausforderung im Assistenzbereich?   Ab Mitte Januar 2019 suchen wir  für unseren Kunden, ein namhaftes Unternehmen aus der Investment Branche eine(n) Assistent/in zur Unterstützung in der Position als:   ASSISTANT (m/w) 9 Monate Elternzeitvertretung Frankfurt   DEINE AUFGABEN: Vordergründig bist Du verantwortlich für das sorgfältige und proaktive Terminmanagement von vier Managing Directors. Darunter fallen u.a. folgende Tätigkeiten: Meeting- und Call-Absprachen Organisation und Buchung von Meetingräumen Management von Reisebuchungen und Reisekostenabrechnungen Koordination von Catering-Anfragen Telefonservice Postbearbeitung außerdem: persönliche Assistenz des Deutschlandchefs DEINE FÄHIGKEITEN: Du konntest bereits Berufserfahrung in der (persönlichen) Assistenz sammeln. Du hast ein herausragendes Kommunikations- und Organisationstalent mit Blick zum Detail, gleichzeitig besitzt Du jedoch die Fähigkeit zu priorisieren. Du hast sehr gute MS-Office-Kenntnisse. Du arbeitest eigenständig, bist  jedoch auch in der Lage deine Arbeitsweise gut in ein kleines Team von 2-3 Assistentinnen zu integrieren. Du sprichst Englisch und Deutsch fließend (essentiell!). Von Vorteil wäre wenn Du bereits Erfahrung in der Finanzbranche sammeln konntest. DAS UNTERNEHMEN: Unser Kunde ist ein internationales Investment Unternehmen, welches inbesondere mit seiner Expertise in Fusionierungen und Ankauf, Kapitalmärkten, finanzieller Restruktrierung sowie strategischer Beratung wirbt.     Bei Interesse sende mir  gerne deinen CV sowie eine kurze Zusammenfassung, warum Du perfekt auf diese Position passt, dein mögliches Eintrittsdatum und deine Gehaltsvorstellung unter Angabe der Referenz GICB338564 an: c.bronzel@eurolondon.de   Vielen Dank für Ihre Bewerbung bei Euro London Appointments, der größten unabhängigen Personalagentur in Europa, welche auf die Vermittlung von mehrsprachigem Personal spezialisiert ist.  Wir versichern Ihnen, dass alle eingesandten Dokumente höchst vertraulich behandelt werden und Ihre Bewerbung nur mit Ihrer ausdrücklichen Genehmigung an unsere Kunden weitergeleitet wird. Weitere offene Stellenangebote finden Sie auf unserer Webseite www.eurolondon.de.  

  • Stuck on the same level in your current job? Feeling like an NPC and your career is pretty much GAME OVER? If you're a Finnish or German speaker that knows your MMORPGs from your MOBAs, then it's about time we had a chat. My client is a home grown technical services specialist providing services for key players in the Games Industry. Their story started 20 years ago as a small local studio, and now covers 50 studios servicing 23 locations across 4 different continents. You will be part of a team focusing on community and game content for a leader in game publishing. You'll be part of a 200 strong team based in their Dublin HQ, and if you think you'd be a good fit for this role, then read on: REQUIREMENTS TO LEVEL UP: *Fluent to native level in either Finnish or German - this is essential as you will be predominantly translating into these languages *Keen gamer with extensive knowledge of the industry *Top notch written and spoke skills in English and Finnish/German *Ability to collaborate with team members to achieve goals ahead of set deadlines *Ability to self motivate and keep up in a fast-paced environment DAILY MISSIONS: *Translation and nuanced adaptation of texts used for player support, *Running in-game QA tests *Overseeing and implementing all linguistic updates to the assigned translations and maintaining high levels of quality across the board *Working with the team to improve efficiency and quality of translated material *Liaising with linguists in all other language groups to achieve quality objectives WHAT'S IN IT FOR YOU? *Competitive benefits package *High level of job satisfaction *Casual and fun working environment This is an exciting permanent opportunity beginning immediately. If you are currently available and have the required skillset please send your CV in word format. Thank you for your interest in Euro London Appointments. Please be advised CV's will be treated in the strictest of confidence and that your application will not be forwarded without your permission. We aim to respond promptly to your application however, due to the high level of CV's we receive we are only able to respond to applicants whose profile matches our Clients requirements. For more jobs please visit our website at www.eurolondon.com.

  • FRENCH OR SPANISH TRANSLATOR - OIL & GAS Are you a native-level French or Spanish speaker with technical translation experience? This could be the role for you! A leading company in the oil and gas industry is looking for a French translator to work in-house for six months. You will be translating engineering documentation as well as client communication. This is a varied and interesting role where you will be actively involved in this huge project. Experience within the oil and gas industry is an advantage. This is an exciting opportunity for someone looking to put their skills to use in a temporary position! Please only apply if you are able to work in-house. This is a temporary full-time position starting in January. If this is what you are looking for and you have the required skillset, please call me on 020 7029 3799 or email your CV in Word format to r.priseman@eurolondon.com. Please be advised CVs will be treated in the strictest of confidence and that your application will not be forwarded without your permission. We aim to respond promptly to your application, however due to the high level of CVs we receive we are only able to respond to applicants whose profile matches our Clients requirements. For more jobs please visit our website at www.eurolondon.com.

  • A hugely successful translation company is looking for a native-level in-house German speaker to translate a variety of financial documents from English to German. The role is based in the London office. It is essential that you have native-level German and near-native English. Ideally you will have at least three years professional translation experience, with experience translating financial, legal or marketing documents. A degree in translation is desired and knowledge of SDL Studio is advantageous. Working at this company will give you the chance to be part of a sociable team and experience the exciting changes and growth happening within the company. Now is the optimum time to join the organisation as it goes through these dynamic and vibrant changes. The ideal candidate will not only be a passionate and excellent translator, but should also be able to interact with clients and have an interest in the business as a whole. The company offers private healthcare as well as a great pension scheme. This is a permanent position starting immediately. If this is what you are looking for and you have the required skillset please call me on 020 7029 3799 or email your CV in Word format to n.paladina@eurolondon.com Please be advised CVs will be treated in the strictest of confidence and that your application will not be forwarded without your permission. We aim to respond promptly to your application, however due to the high level of CVs we receive we are only able to respond to applicants whose profile matches our Clients requirements. For more jobs please visit our website at www.eurolondon.com.

  • Multilingual Account Director (Translation & Localization Industry experience is ESSENTIAL) Our client is looking for a multilingual Account Director to be the leader and revenue owner of a portfolio of strategic key accounts. Apart from a very competitive salary (£55K - £65K p.a. base salary, OTE's £85K - £95K, depending on relevant experience in the Translation and Localization Industry, minimum 5-7 years) the successful candidate will be part of a vibrant, multinational and exciting team in our client's creatively refurbished and buzzing offices in the beating heart of London. Our client helps world-leading brands to increase international market share, quick adoption of products and effectively engage their customers in local markets worldwide. Through their cloud technology platforms, they provide translation, digital marketing, global content management and application testing solutions that ensure global brand consistency, local relevancy and technical usability. Our client is looking for someone with at least 8 years of direct sales experience, including three to five years of Account Management in the Translation/Localization industry. Experience with RFI / RFP processes is desirable. The successful candidate will have strong negotiation skills in English and at least one other European language. This role will have accountability for customer relationships and driving revenue growth. The core focus for this strategic position is to retain & grow existing global complex relationships by maintaining current business and increasing customer share of wallet. If you feel you have what it takes to be successful in this role, please do send your CV to Haris B. Bates (h.bates@eurolondon.com) for more information or simply apply online; the role is live and there's a desk waiting and following our client's selection process, you could be part of something special. Thank you for applying to Euro London Appointments, the UK's largest independent language consultancy. We aim to respond as promptly as possible to your application, however, due to the high level of CVs we receive, we are only able to respond to applicants whose profile matches our Clients requirements. To enquire about other vacancies please visit our website at www.eurolondon.com

  • Sie sind ein Priorisierungs- und Koordinationstalent? Sie lieben es organisatorisch und administrativ zu arbeiten? Sie begeistern sich für den Banken- und Finanzsektor?   Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir  für ein namhaftes Consulting-Unternehmen aus der Banken- und Finanz-Branche in Direktvermittlung eine(n): EXECUTIVE ASSISTANT (m/w/x) Ort: Berlin   IHRE AUFGABEN: Terminbuchung und –koordination der Partner Organisation von Meetings und Raumbuchungen Organisation und Set-ups von Telefon- und Videokonferenzen Vorbereitung von Briefen, Reporten und anderen Dokumenten inkl. Formatierung Kundenbegrüßung, Management von Reisebuchungen und Reisekostenabrechnungen Erstellung und Versenden von detaillierten Programmabläufen Koordination von Präsentationsmaterialien Aktualisierung von Kundendaten Telefonservice Unterstützung des Marketing Teams IHRE FÄHIGKEITEN: Sie konnten bereits einige Jahre Berufserfahrung in der Assistenz sammeln. Sie hegen Interesse für die Arbeit in einer Consulting-Agentur und begeistern sich für den Banken- und Finanzsektor. Sie besitzen Sie die Fähigkeit zu prorisieren und zu koordinieren. Sie arbeiten eigenständig, sind jedoch auch in der Lage ihre Arbeitsweise gut in ein Team zu integrieren. Sie übernehmen auch mal Aufgaben außerhalb Ihres regulären Tätigkeiten und arbeiten auch Routinearbeiten gerne mal ab. Sie arbeiten gern im Team und ihre Arbeitsweise ist geprägt von Flexibilität. Sie bringen eine positive und humorvolle Ausstrahlung mit. Sie sprechen Englisch und Deutsch fließend. DAS UNTERNEHMEN: Unser Kunde ist ein internationales Consulting Unternehmen, welches vorrangig im Banken- und Finanzsektor tätig ist. Mit einer dynamischen und entrepreneur-geprägten Firmenkultur, welches aus unterschiedlichsten Talenten zusammengemixt ist, agiert das Unternehmen global erfolgreich.   Bei Interesse senden Sie uns gerne Ihren CV sowie Ihr mögliches Eintrittsdatum und Ihre Gehaltsvorstellung unter Angabe der Referenz GICB337555 an: c.bronzel@eurolondon.de   Vielen Dank für Ihre Bewerbung bei Euro London Appointments, der größten unabhängigen Personalagentur in Europa, welche auf die Vermittlung von mehrsprachigem Personal spezialisiert ist.  Wir versichern Ihnen, dass alle eingesandten Dokumente höchst vertraulich behandelt werden und Ihre Bewerbung nur mit Ihrer ausdrücklichen Genehmigung an unsere Kunden weitergeleitet wird. Weitere offene Stellenangebote finden Sie auf unserer Webseite www.eurolondon.de.